Υπάρχει κάποιο νέο αυτοκίνητο που να κουβαλά περισσότερες «αποσκευές» από τη νέα BMW M5; Το όνομα από μόνο του φέρει τεράστιες προσδοκίες και, αν δεν το έχετε ακούσει ήδη, η νέα M5 κουβαλά… και τεράστιο βάρος: 2.445 κιλά για το σεντάν και 2.510 κιλά για το Touring. Πολλοί έχουν ήδη σχηματίσει άποψη για το μοντέλο και, να το πούμε ευθέως, δεν είναι οι καλύτερες.
Δεν μπορείς να μπεις σε μια M5 χωρίς προσδοκίες. Το λιγότερο που μπορούσα να κάνω ήταν να προσεγγίσω την M5 Touring με ανοιχτό μυαλό και να την κρίνω με βάση τα πλεονεκτήματά της. Και πάω κατευθείαν στο ψητό: η M5 Touring είναι εκπληκτική. Αλλά και συμβιβασμένη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – BMW M5 Touring 2025
- Κινητήρας: V8 4.4 λίτρων biturbo + ηλεκτροκινητήρας
- Ισχύς: 717 ίπποι / 1.000 Nm ροπής
- 0-100 χλμ./ώρα: 3,2 δευτερόλεπτα
- Τιμή βάσης / Δοκιμασθέντος: 125.275 $ / 140.775 $
Η νέα M5 παίρνει τη γνωστή συνταγή – V8 biturbo, αυτόματο 8 σχέσεων, τετρακίνηση – και προσθέτει… υβριδισμό. Μια μπαταρία 14,8 kWh ενσωματωμένη στο πάτωμα δίνει ισχύ σε έναν ηλεκτροκινητήρα 194 ίππων που «κάθεται» ανάμεσα στον κινητήρα και το κιβώτιο. Συνολική απόδοση: 717 ίπποι και 1.000 Nm ροπής. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 40 χλμ.
Σαν μια… M3 σε στεροειδή
Η οδήγηση θυμίζει μια «μεγαλωμένη» M3. Οι τελευταίες γενιές M έχουν εξαιρετικά κοφτερό εμπρός μέρος και ουδέτερη ισορροπία. Περίμενα, λόγω βάρους και διαστάσεων, κάτι διαφορετικό – και όμως με εξέπληξε. Η M5 είναι πιο ευέλικτη απ’ όσο δικαιούται, ρυθμίζεται με το γκάζι και έχει τρομερή αίσθηση ακόμη και σε «λογικές» ταχύτητες.
Στους στενούς επαρχιακούς δρόμους φυσικά φαίνεται το μέγεθος, αλλά στις ανοιχτές καμπές δείχνει όλη της τη δύναμη. Η πρόσφυση είναι απίστευτη, η πληροφόρηση εξαιρετική, ενώ το τιμόνι έχει φυσικό βάρος και επικοινωνεί τί ακριβώς κάνουν τα τεράστια Pirelli μπροστά. Τα φρένα (κεραμικά $8.500) αποδίδουν ιδανικά, με πεντάλ που συνδυάζει άψογα μηχανικό και αναγεννητικό φρενάρισμα.
Και μετά, η ταχύτητα. Η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με το V8 που στροφάρει σαν γνήσια BMW, χαρίζει επιδόσεις σούπερκαρ. Το κιβώτιο εκτελεί τις αλλαγές βουτυρένια, ενώ ο ήχος είναι χορταστικός. Τριψήφια χλμ/ώρα έρχονται… επικίνδυνα εύκολα.

Εκεί που πονάει: Η άνεση
Εδώ είναι το τίμημα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, κάποιες φορές αφόρητα. Χωρίς αερανάρτηση, χωρίς ενεργά συστήματα τύπου Porsche, μόνο χαλύβδινα ελατήρια και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η απόσβεση είναι σωστά ζυγισμένη, αλλά για να ελέγξουν τόσο βάρος, οι μηχανικοί έκαναν την ανάρτηση υπερβολικά σκληρή.
Ακόμα και σε ανωμαλίες δρόμου η καμπίνα τρέμει. Στους δρόμους της Νέας Υόρκης είναι απλά… άβολη. Εύλογο μεν, αλλά για ένα αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από $127.000, περιμένεις καλύτερη ισορροπία.

Μικρές ατέλειες
Η πληθώρα επιλογών στα driving modes μπερδεύει, αφού πέρα από ανάρτηση, τιμόνι, κιβώτιο, έχεις και πέντε υβριδικές λειτουργίες. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το κάθισμα του οδηγού έτριζε στα 15.000 χλμ.

Κατανάλωση & Υβριδική απόδοση
Παρά το γεγονός ότι η M5 υπόκειται σε φόρο Gas Guzzler, η απόδοση εκπλήσσει. Στις αστικές διαδρομές Νέας Υόρκης ξεπέρασα τις 30 mpg (7,8 λ/100 χλμ.) με γεμάτη μπαταρία. Ακόμη και με άδεια μπαταρία, η μέση κατανάλωση ήταν 8,4 λ/100 χλμ. Δεν είναι Prius, αλλά είναι πολύ πιο οικονομική απ’ ό,τι περιμέναμε.

Το «παράδοξο» της M5 Touring
Όσο περνούσε ο καιρός, εκτιμούσα όλο και περισσότερο την Touring. Όχι μόνο για την πρακτικότητα, αλλά και για τον χαρακτήρα της. Σε ένα κόσμο όπου έχουμε station wagons με 700+ ίππους, φουσκωμένα φτερά και εσωτερικό σε πορτοκαλί, η M5 είναι εξωφρενική και… υπέροχη.
Στην απόχρωση Isle of Man Green τραβάει όλα τα βλέμματα, κάνοντας E63 AMG και RS6 να μοιάζουν… διακριτικά. Στον δρόμο η υποδοχή είναι θετική, σε αντίθεση με την «γκρίνια» που διαβάζει κανείς online. Έχει μια μαγνητική αύρα – κάθε φορά που βγαίνεις, θες να την ξανακοιτάξεις.

Συμπέρασμα
Η M5 Touring είναι γεμάτη αντιθέσεις. Είναι άβολη σε κακούς δρόμους, αλλά τρομερά εντυπωσιακή σε καλούς. Είναι πολυτελής αλλά σκληροπυρηνική. Είναι υβριδική αλλά τρώει καύσιμο. Είναι station wagon αλλά κινείται σαν supercar.
Παράλογη και υπέροχη.
Ίσως, τελικά, αυτό να είναι το μεγαλύτερο κατόρθωμα της νέας BMW M5.


