Το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας – μια… κόκκινη γαλέρα που για δεκαετίες φιλοξενούσε τα όνειρα του Ολυμπιακού – πέρασε επίσημα στα χέρια της ΚΑΕ. Σε μια ιστορική ημέρα (21 Ιουλίου 2025), οι Γιώργος και Παναγιώτης Αγγελόπουλοι επιτεύχθηκε το όνειρο «γενεών και γενεών» και η ομάδα απέκτησε το δικό της σπίτι, για 49 χρόνια σύμφωνα με τη σχετική συμφωνία με την κυβέρνηση
Αλλά πέρα από τελετή, το ΣΕΦ γίνεται πλατφόρμα ανάπτυξης, επενδύσεων και στρατηγικής ταυτότητας – όχι μόνο για την ΚΑΕ, αλλά για τον ευρύτερο Πειραιά.
Αναλυτικά: τι περιλαμβάνει η συμφωνία
- Χρονικό πλαίσιο
Παραχώρηση για 49 χρόνια χρήσης και εκμετάλλευσης όλων των κλειστών χώρων, parking και περιβάλλοντα χώρου – χωρίς ρήτρες κρατικής ενίσχυσης - Υποχρεώσεις και επενδύσεις
Η ΚΑΕ θα αποδίδει 30% των εσόδων από εμπορική εκμετάλλευση και θα αναλάβει τη συντήρηση και ενεργειακή αναβάθμιση - Δημόσια ανταπόδοση
Η συμφωνία αφήνει ανέπαφες τις χρήσεις πολιτιστικών ή άλλων αθλημάτων και περιλαμβάνει δικλείδες ότι το ΣΕΦ εξακολουθεί να εξυπηρετεί και εθνικούς/πολιτιστικούς σκοπούς - Κράτος-οδηγός vs επενδυτής
Το κράτος θα χρηματοδοτήσει urgent παρεμβάσεις (π.χ. νέος φωτισμός, ενεργειακά), ενώ η ΚΑΕ χρηματοδοτεί παιδεία υποδομών, ανακαίνιση και «μεταμόρφωση»
Τα λόγια των Αγγελόπουλων
Οι δύο πρόεδροι έκαναν λόγο για «ένα όνειρο γενεών», χαρακτηρίζοντας την απόκτηση ως τη γέννηση ιστορικής πράξης – σημείο αναφοράς και έναρξη νέας χιλιετίας επιτυχιών. Στη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Μητσοτάκη, επισήμαναν τη διάθεση για μια δίκαιη και βιώσιμη λύση και ευχαρίστησαν θερμά την κυβέρνηση
Αναπάντηση στην κριτική
Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος αντέδρασε, ζητώντας ισότητα με την περίπτωση του Παναθηναϊκού και υπενθυμίζοντας ήδη υπάρχουσες επενδύσεις – μια υπενθύμιση ότι το κράτος πρέπει να ισορροπεί ισότιμα
Η απόκτηση του ΣΕΦ δεν είναι απλώς μεταφορά τίτλου. Είναι στρατηγική κίνηση ενίσχυσης ταυτότητας και ελέγχου. Το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος ελληνικός σύλλογος στη EuroLeague αποκτά μόνιμα τον δικό του «σκουρόχρωμο χώρο» σηματοδοτεί πολλά:
- Οικονομικά: η ΚΑΕ ξέρει ότι έχει revenue stream, μπορεί να σχεδιάσει μακροπρόθεσμα marketing, events, τροφοδοσία με χορηγίες.
- Αθλητικά: εξασφαλίζει υποδομές, προγράμματα, σκαουτάρισμα νεανικών ταλέντων και μακροπρόθεσμη ανάπτυξη παικτών.
- Ταυτότητα: Ένα «λιμάνι» που ενώνει τη διαχρονική μνήμη (Γκάλης–Σπανούλης) με το μέλλον του μπάσκετ.
Είναι μια επένδυση για το βάθος όχι μόνο της επόμενης σεζόν, αλλά μιας νέας χιλιετίας του Ολυμπιακού στο μπάσκετ.
- Ιστορική ημέρα: το ΣΕΦ είναι πια η μόνιμη έδρα της ΚΑΕ για 49 χρόνια.
- Νέο status: η ΚΑΕ αποκτά πλήρη έλεγχο, εισροές εσόδων, δυνατότητα πλήρους ενεργειακής/τεχνικής αναβάθμισης.
- Επόμενα βήματα: ολοκλήρωση έργων υποδομών, αισθητικός και λειτουργικός ανασχεδιασμός, αξιοποίηση για events, branding, επενδύσεις.
Η αίσθηση; Το ΣΕΦ παύει να είναι απλά γήπεδο. Μετατρέπεται σε κέντρο στρατηγικής, μάρκετινγκ και legacy – κορμός για νέα κεφάλαια και… ζωντανούς πανηγυρισμούς.


